tisdag 23 september 2008

En ny dag

Dagarna går verkligen fort.. Fast just nu känns det faktiskt bara skönt, brukar kännas så när man längtar efter något.

Igår hann jag med ganska mycket trots att man inte kände sig kry. Så desto mindre att göra idag helt enkelt. Trodde jag hade inlämningsuppgift i företagsekonomin men den hade jag visst redan gjort :-) Så ska bara göra den till "Information och Layout" vilket borde vara klart på en pisskvart.

Sen måste jag ringa till jobbet och höra om jag kan byta bort nästa arbetshelg som jag har och möjligtvis jobba nu i helgen istället. Får se vad de säger...

Körkortet har jag blivit tvungen att skjuta på eftersom jag just nu inte har råd att betala riskutbildningen på 1500 kr. Och jag skulle ha kört upp nu den 1 oktober så det var inte mycket till marginal. Så jag ska ta om lempan, vilket inte kostar många kronor och sedan blir det väl att köra med körskolan senare i vår. Ska nog köra 15 intensivlektioner istället. Huvudsaken att jag får det gjort innan teorin går ut i juli nästa år. Aja, det blir inte alltid som man har tänkt sig men sånt är livet.

Jag hoppas förkylningen känns ännu bättre imorgon för då ska jag följa med syster upp och simma. Det skulle vara sååå skönt. Eftersom jag och Kevin varit sjuka om vartannat den senaste månaden har det inte blivit något av att träna, vilket känns trist. Ställde mig på vågen imorse och den stod på 58,2 kg. Det går segt på den där fronten nu, men inte så konstigt med tanke på att jag inte rört något på mig alls. Har inte varit så noga med maten heller för den delen. Ska väl försöka dra ner lite på kolhydraterna ett tag så kanske vågen får för sig att gå neråt igen :-) Idag blir det nog trädgårdsgryta till middag, eller möjligtvis min kycklinggryta. Kan inte riktigt bestämma mig.

/jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer