fredag 5 september 2008

Pillerapa

Det är vad min son är, en pillerapa. Han ska pilla på allt. Nu när jag sitter här och skriver sticker han fram sina snabba små fingrar och trycker på siffrorna på sidan av tangentbordet så jag måste sudda om och om igen. Sen har han fått för sig att han ska klättra på min crosstrainer och det är inte bra, jag är rädd att han ska ramla och göra sig illa ordentligt på den. Men han är omöjlig att hålla koll på, snabb som tusan är han. Hans leksaker är totalt ointressanta, förrutom legot då så klart och hans bil. Det är de enda han leker med så jag kan lika gärna plocka undan resten eftersom klossarna stoppar han bara in i baslådan och allt annat är bara roligt att kasta ut på vardagsrumsgolvet i en enda hög. Mitt lilla monster :-) Imorgon är han 16 månader gammal.. tiden går så fort (ovanligt att höra en mamma säga så va? :-P)

Usch vad jag syndat den senaste veckan, fruktansvärt. Får mardrömmar bara jag tänker på det. Men Grekland får bli min ny start, sluta röka och sluta synda (eller sluta synda kommer jag aldrig kunna göra men i mindre mängder förhoppningsvis). Har unnat mig eftersom jag varit sjuk, men det blev lite väl extremt. I början trodde jag att jag kanske skulle vara sjuk i några dagar, nu har jag varit sjuk i 2 veckor så nu får det vara nog. Dum som jag var köpte jag hem en påse ostbågar och de där kommer ligga och locka mig i skafferiet tills jag äter upp dom :-/ Inte bra. Men Christer kommer ikväll så jag får "tvinga" honom att äta upp dem istället.

Nej detta blev också ett otroligt tråkigt inlägg, men idag har jag inget bra att komma med. Är bara trött och seg. Det tär på energin att vara hemma med ett sjukt barn som under all sin vakna tid vill sitta i knät. Men just nu springer han runt min stol så det får väl duga :-) Inte klaga! Nu klättrar han på crosstrainern igen så jag ska sluta skriva och försöka aktivera honom med något annat istället.

/jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer