torsdag 25 september 2008

Du hade tid

Du hade tid att förändra dig, du hade tid att göra något åt det. Jag har gett upp så mycket för dig, tagit emot så mycket skit, blivit sårad. Gråtit mig till sömns när du valt bort mig om och om igen. Du var otrogen mot mig, du valde bort mig för det passade dig bäst. Du krossade mitt hjärta och fanns inte där när jag behövde dig. Nu vill du att jag ska glömma det här och ge dig ännu en chans för att vi ska kunna vara en familj. Det klarar jag inte, jag kan inte sätta mitt hjärta i spel igen. Jag är ledsen...

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Gårdagen var jobbig, eller jobbig var nog en underdrift. Jag är glad att gårdagen är över kan jag väl säga. Men visst fanns det ljuspunkter, var in på jobbet och träffade Camilla och det är alltid lika kul. Kommer sakna att jobba med dig!
Men sen efter det gick det nerför...
Tanken var att jag och mamma skulle ha en dag på stan tillsammans. Hon ringde mig på morgonen och sa att Lasse skulle skjutsa in oss för han skulle ändå göra något i stan. Men Lasse hängde på, hela tiden. Sen när jag skulle hjälpa mamma kolla efter en digitalkamera hade hon och Lasse redan hittat en, en olympus. Inte det bästa valet kanske, men som jag sa till henne; hennes val. Jag vet ju ingenting om kameror så varför fråga mig (ironi). Jag hade inte behövt följa med in till stan överhuvudtaget. Så när vi åkte iväg för att äta på restaurang Ugglan bestämde jag mig för att gå in till stan istället. Eftersom det var min sista shoppingdag på 4 månader passade jag på att köpa ett par nya leggings och en tröja. Hittade även en jacka till Kevin som han passade jättebra i. Sedan bar det av hem och hela dagen var bara seg och jobbig. Höjdpunkten var när jag och Kevin busade på eftermiddagen, som alltid. Sedan hade jag så klart trevligt när jag spelade Tic-A-Tac Poker fram till midnatt :-) Men det var mycket tjaffs med Christer igår och många tårar blev det. Men gårdagen är över nu så nu försöker jag lägga det bakom mig.

Idag är det städa som gäller, ska även ut och boka tvättstugan till imorgon. Det är öppet hus på Kevins förskola idag men tror jag skippar att gå dit. Ser han mig där vill han nog helst följa med hem och jag vill inte att han ska se mig gå en gång till samma dag.
Ska även röja på balkongen, höststäda lite. Köpte som sagt presenning igår till utemöblerna så de ska täckas över inför vintern (eftersom jag inte har plats för dem i förrådet).


/jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer