onsdag 17 augusti 2011

Fotosugen!

Idag ska jag som sagt till min vän Sonny för lite fotografering. Det är ett intresse som funnits under många år. Mitt intresse vaknade till liv på riktigt när jag började på GUC hösten 2002. Jag visste nästan på en gång att foto var den inriktning som jag ville satsa på och jag kom även in på den utbildningen. Det absolut bästa med att gå foto var att jag fick stå i mörkerrummet och framkalla mina egna bilder. Lukterna, mörkret och den där speciella känslan som infann sig när man stod där inne gav mig ett lugn som är svårt att hitta nån annanstans. Jag har haft ett eget mörkerrum under en kort tid hemma i mina föräldrars garage och det är något jag skulle vilja ha igen! Jag har kvar alla saker som jag behöver för att kunna framkalla bilder, däremot har jag ingen kamera som man använder rulle i, vilket är lite trist.. en gammal fin systemkamera skulle inte sitta helt fel, men det är inget man behöver spåna på förrän man har möjlighet att skaffa sig ett mörkerrum :-P

Efter idag, när jag varit hos Sonny, kommer nog inte fotosuget ha lagt sig iaf, snarare tvärtom skulle jag tro. Det har varit dåligt med fotografering den sista tiden, bortsett från när jag var på Fårö, så jag hoppas att jag ska hinna ta mig lite tid att ta en massa fina bilder på barnen bland annat. Skulle vilja ta med lilleman till Berga igen och fota där, det blev så otroligt fina bilder på honom sist vi var dit. Men får se om det finns tid och möjlighet till det snart.

Älska foto!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer