torsdag 4 augusti 2011

Seize the day

"Fånga dagen" - ett mycket bra citat tycker jag :)
Det brukar jag göra för det mesta. Det brukar oftast karaktisera sig i att jag är väldigt impulsiv av mig, vilket så klart kan vara både positivt och negativt beroende på situationen. Självklart tycker jag att det är kul att planera in saker men jag har en tendens till att få en idé och måste genast genomföra den. Denna impulsivitet har många gånger satt mig i situationer som kanske inte alltid slutar så bra, men i slutändan är jag dock ändå glad att jag vågat fånga dagen, göra det som känns rätt för stunden. För det är alla de där små impulsiva händelserna, allting som jag gör, som format mitt liv så här långt.

Många vänder har det varit, hitan och ditan. Men nu sitter jag här, jag har träffat en underbar man som får mitt hjärta att skena, fjärilarna att vakna och knäna att bli svaga varje gång jag ser honom. Det känns underbart att det är hans ansikte som är det första jag ser varje morgon när jag vaknar och det sista jag ser innan jag somnar på kvällen. Jag som var så inställd på att inte ha något förhållande föll handlöst för den här karln.

Så kärleken känns toppen, men allt annat då? Jo snart börjar skolan, igen. Jag trodde att jag var klar med den pga butiken som jag startade förra året. Jag var så otroligt inställd på att det var det jag skulle syssla med största delen av resten av mitt liv. När det blev som det blev, ja jag har väl inte riktigt släppt den tankegången ännu. Jag har inte anpassat mig ännu, att jag måste tänka om, planera om för hela mitt liv. Det är faktiskt inte så lätt. Så hängiven jag var till butiken har jag nog aldrig varit åt något annat i hela mitt liv. Så det tar nog ett tag att komma på rätt köl igen med alla planer och framtidsvisioner.

Men det är någon vecka kvar innan skolan börjar och Kevin ska börja på förskolan igen så nu ska jag passa på att njuta av den tiden med honom innan allting går tillbaka till vardagen igen. Kevin har spenderat största delen av dagen hos en kompis så nu ska vi vara ute tillsammans och lilleman ska träna lite på att cykla utan stödhjul :) Min lilla stora kille.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer