onsdag 17 augusti 2011

Industridamm och förtvivlan

Det blev några foton idag, har dock inte sett resultatet än men jag hoppas Sonny skickar bilderna snart så jag får se hur de blev. Vi hittade en övergiven lagerlokal som vi fotade i och det var fullt med damm där inne, sån där finkornig och riktigt SKITIGT damm. Så mina skor är inte direkt fina nu kan jag lova... men men, det är det så klart värt ;-)

Jag var vid ett hus, eller flera rättare sagt, idag där människor har fått lämnat sina hem pga nya E4a bygget. Det var hemskt att se, det var fina hus och i flera av dem var det relativt nyrenoverat och man kunde se hur mycket kärlek de lagt ner på husen och nu ska de rivas. När jag gick runt där och kikade in i rummen så kände jag en stark förtvivlan. Gu' vad hemskt att få lämna sitt hus för att det ska gå en VÄG där. Visst, de fick säkert bra kompensation för att flytta men fortfarande.. det är inte bara ett hus de får lämna, det är ju faktiskt deras hem. De har lagt ner tid och energi på att fixa och dona. Säkert är det många senimentala saker som binder fast människor vid sitt hem också. Hemskt att föreställa sig hur det skulle vara :-(

Nu ska jag mysa lite med skrutten som ligger på soffan och tittar på film. Så skönt att inskolningen på förskolan har gått så bra :-) Han trivs jättebra. Det blev ju lite för tidig inskolning bara eftersom det egentligen var tänkt att jag skulle börjat skolan den 15e men jag vart ju struken från den utbildningen pga att jag kom in på de andra kurserna så skolan börjar ju inte förrän nu på måndag. Men det kändes väldigt dumt att avbryta inskolningen bara för att min skola vart uppskjuten en vecka. Bättre att Kevin får komma i ordning där på förskolan så att det funkar bra när jag väl börjar skolan.
På tal om förskolan så träffade jag en gammal granne där idag. Jag vart så chockad för jag hade helt glömt bort att hon bodde här i krokarna! Det var jättekul att se henne igen, för det var nästan ett år sen sist :-)

Det blev inget mys nu.. lilleman övergav soffan för att gå ut med T istället.. hmpf! Jag får väl ta tag i nåt måste istället.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer