torsdag 11 augusti 2011

Räkna & skriva

Hittade dessa när jag var på stan idag, övningshäften för att räkna och skriva.
Kevin har äntligen fått intresse av detta och nästan varje kväll sitter vi med en räknebok innan han ska sova. Jag tycker så klart att det är jättekul att han fått intresse av det här så jag tar tillfället i akt så senare idag ska jag se om han vill öva lite i dessa böcker :-)

Långlunchen med min fina idag var så otroligt mysig! Först åt vi en lugn lunch på Källarkrogen, efter det strosade vi runt på stan hand i hand innan vi tillsist satte oss på en parkbänk i solen och mös tills det var dags för honom att återgå till jobbet. Underbar kvalitetstid :-) Det är de där små stunderna som räddar, det som annars kan bli den tråkiga, vardagen.

Nu har ungarna fått ätit pannkaka till middag, så de är mätta och nöjda. Själv ska jag väl ta tag i tvätten innan jag ska duscha av lilleman inför sänggång.

Han trivs himla bra på nya förskolan iaf, vilket känns riktigt bra. Även om jag själv kan sakna Tingsta lite grann ;-)

Pojkarna vill se på film nu, tur de har tv på sitt rum så T kan fortsätta spela på ps3an :-P haha.

Dags att göra nytta.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer