tisdag 9 augusti 2011

tröstlöst

Det är så himla kul att gå och köpa lego till Kevin.. eller inte! I lördags fick han nytt lego; Toy Story skepp som han blev superglad över! Nu, idag när jag skulle bygga ihop skeppet igen (Kevin är bättre på att plocka isär än att plocka ihop lego-byggen) så saknas typ 1/3 av delarna. Gaaah! Jag, pedant som jag är, vände upp och ner på hans och L's rum och hittade kanske hälften av bitarna som saknades. Var? Jo lite över allt; under sängen, i sängen, under madrasserna, i lådor (där inget lego ska ligga), i fönstret, instoppat i en strumpa och även i en blomkruka. HUR LEKER DE HÄR BARNEN EGENTLIGEN? Men jag fick ihop det någorlunda tillsist iaf.. efter mycket pust och stön på att det inte är någon ordning på deras lego. Kevin hjälpte till en början till med att leta med lessnade efter en stund och spenderade resten av tiden att sitta i soffan och skratta åt sin mamma medan han säger; "mamma, du kommer allllldrig hitta alla bitar". Hmpf! Skitunge :-P Kommer nog inte köpa nåt nytt lego till honom på lääääänge iaf.

Så där, då har man fått ur sig lite frustration :-)

Snart kommer gubben hem och även de andra två barnen. Kevin började sin inskolning på nya förskolan idag och det gick mycket bra, precis som jag hade förväntat mig. Så fort han fick integrera med de andra barnen så släppte all nervositet. Han ville absolut inte gå hem när de andra barnen skulle äta lunch. Imorgon ska jag försöka lämna honom på morgonen så får vi se hur det går. Går det bra ska han äta lunch där och så hämtar jag honom runt 13-tiden :-) Med min dagis-unge blir det nog inga problem skulle jag tro. Skönt att det går så lätt när jag vet att det är många som får kämpa ordentligt med lämning av barnen. Det enda man kan försöka trösta sig med är att de faktiskt har det bra när de väl är där, även om det är mycket tårar när man ska lämna.

Nu ska jag mysa lite med lilleman i soffan.

kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer