tisdag 30 december 2008

399

Detta är mitt 399;de inlägg här i denna blogg. Imorgon, nyårsafton, tänkte jag skriva nr.400 sen blir det inga fler detta år :-) Det har alltså blivit 400 inlägg sedan i april 2008. Alltså i genomsnitt ca. 1,6 inlägg/dag.
Hur som haver...

Okej, är det nu man ska avlägga sina nyårslöften? Jag får nog återkomma med dem imorgon för jag har inte riktigt formulerat dem ännu. Egentligen spelar det väl inte så stor roll eftersom man oftast bryter dem ändå :-P Men om man kan hålla något av dem så är det ju bra. Förra året avlade jag flera löften bl.a. att jag skulle gå ner i vikt. Jag vägde ca. 65-67 kilo för ett år sedan och har alltså tappat nästan 10 kilo sen dess och det tycker jag är att hålla ett nyårslöfte. Har dock ett par kilo kvar men det får gå sakta men säkert. De här sista kilona får man kämpa ganska hårt med och bantning ger inte så mycket för mig just nu utan jag vill mer komma igång att röra mer på mig så att jag mår bra.

De här dagliga promenaderna som jag och Anders har börjat med gör verkligen gott så de ska vi fortsätta med kan jag lova. Sedan när flytten och allt är klart kan jag äntligen börja simma igen, underbart! Så länge som jag bor kvar i Gimo får jag dock skippa det. Däremot så ska jag försöka mig på att ta fler promenader med plutten de dagar vi är hemma. Måste dock införskaffa mig ett par långkalsonger till nästa vinter :-)

Nu har plutten somnat så nu ska vi också lägga oss och vila en stund.

/jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer