onsdag 31 december 2008

Bye 2oo8, Hello 2oo9!

Sista inlägget detta år, känns riktigt bra att få lägga 2008 bakom sig och blicka framåt mot något bättre. 2008 har varit som alltid ett bitterljuvt år men i helhet ett ganska bra år. Jag har mer än tidigare känt att jag börjat fått fötterna på jorden och en fungerande vardag.

Vad har hänt 2008?
Jag flyttade för första gången till en egen lägenhet tillsammans med plutten i januari.
Jag började plugga heltid på komvux samtidigt som jag hade Kevin hemma.
Jag fick jobb på Gimo Herrgård till sommaren och jobbade där i 2 månader innan jag fick jobb på Biltema i Uppsala. Bästa sommarjobbet någonsin.
Jag klarade körkortsteorin i Gävle i början av juli.
Jag blev antagen till utbildningen som ekonomiassistent och började i augusti.
Jag och syrran åkte till Skiathos den 8 september.
Jag träffade Anders i rökrummet på Terminal 5 kl.07 den 8 september :-)
Den 4 oktober blev det jag och Anders.
och på den vägen är det....

Vad sker under 2009?
Det jag vet nu är att jag ska avsluta min utbildning som ekonomiassistent i maj och att jag ska flytta till norrland tillsammans med plutten.
Jag får förhoppningsvis jobb på BT i Birsta så jag slipper gå hemma i sommar.
Jag ser fram emot 2009 :-)
Nyårslöften!
Jag ska under 2009:
sluta röka
börja röra på mig regelbundet
tillåta mig själv att vara lycklig

Nu ska vi strax packa in oss i bilen, hämta Jennifer hos sin mamma och sedan åka ut till Henke & Stina för att fira nyår där ute. Det blir god mat, pulka-åkande med ungarna, "med andra ord" och en massa gott att dricka. Och antagligen ett par fotografier tagna kan jag tro med 4 fotonördar under samma tak.

Gott Nytt År!

önskar

Jonna med co.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer