onsdag 10 december 2008

Crystal Water

Anders Borg är våran finansminister och det oroar mig! Speciellt efter hans uttalande i Aftonbladet här om dagen; "– Jag tror att vi höjde a-kasseavgiften mer än vad jag skulle ha gjort i dag. Höjningen hade större effekter på medlemskapet i a-kassan än vad jag skulle ha trott, säger Anders Borg i programmet."
Han är våran finansminister. Tog han dessa beslut utan att tänka eller vad handlar det om? De måste ju ha räknat på vad det skulle kosta för oss svenskar. De borde ha förstått att höjningarna skulle ha den effekten som de fick. Självklart vill inte en Svensson betala de summorna till något som de kanske aldrig kommer att få utnyttja. Men nu är det som det är och arbetslösheten minskar inte, arbetsförmedlingen har räknat på att den kommer ligga på 9% nästa år, vilket innebär att ca var 10:e svensk går arbetslös.

Se nu vad som händer med Sverige (och resten av världen) vi är på väg neråt och den här gången kanske det smäller värre än sist. Folk kommer få gå ifrån allt de äger och har för att ha råd att betala räntor och lån, det är tragiskt.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Nu är det dax för frukost och sedan ska jag sätta mig ner och plugga. 3 uppgifter kvar och jag hoppas att jag ska hinna med alla idag så jag hinner med allt annat som måste göras också.

Magen mår iaf bättre idag men vaknade med huvudvärk om man nu ska klaga på något :-P

Bara 2 dagar kvar tills älsklingen kommer, wonderful!

/jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer