fredag 6 november 2009

För 2½ år sedan...

... låg jag på BB och hade blivit mamma för första gången i mitt liv. I min famn låg en liten kille på 55 centimeter och en vikt på 4050 gram. Han sov lugnt och var det finaste jag någonsin sett.


Just nu, 2½ år senare sitter samma lilla kille uppkrupen i soffan och tittar på "Jorjy biil" (Rory racerbil). Det har hänt så mycket på den här tiden. Jag har ingen liten bebis längre, även om jag ibland längtar tillbaka till den där första tiden. Det är så otroligt mysigt :) Nu däremot kommer en liten skrutt och kryper upp i famnen på mig och ger mig en stor puss. Det är guld värt. Det finns inget bättre i hela världen än att vara mamma.

Nu ska jag gå och göra i ordning lite middag till min skrutt. Jag och Anders ska äta en sen middag, smördegsinbakad fläskfilé med hemmagjord klyftpotatis. Mums!


Trevlig fredagskväll.

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer