tisdag 24 november 2009

Vaccinering


Idag funderar jag och Anders på att åka och vaccinera oss. Vaccinet har varit slut sen förra veckan men idag skulle de få in nya doser så det kanske är lika bra att passa på? Kevin kommer inte få vaccinera sig förrän den 9 december. Jag tycker det är dåligt att barn i den åldern ska få vänta så länge eftersom alla andra barn har fått vaccinera sig redan! Men men, inte så mycket att göra åt. Det passade iaf bra, tiden då Kevin ska få vaccinera sig alltså, för den 9e december är förskolan stängd så jag måste ändå vara hemma med Kevin den dagen. Problemet blir istället dagen/dagarna efter om han blir dålig för jag har nationelltprov i engelska på torsdagen och Anders ska ha uppkörning för C-kortet någon av de där dagarna också. Typiskt! Men men, det löser sig alldeles säkert.

Men ang. vaccinet. Jag är lite skeptisk, eller jag var rättare sagt. Igår tog jag en promenad ner och hämtade Kevin på förskolan och gick sedan vidare ner till svärmor för att hämta Shira. Jane berättade då att en vän till dem låg sjuk i svininfluensa och även hennes syster var sjuk. De var tydligen väldigt dåliga också så då börjar man så klart fundera lite på det där med vaccineringen. Jane skulle iaf komma upp och vara med Kevin idag om vi ska åka till Bergsåker (där vaccineringen äger rum). Jennifer är på innebandyträning och hon är redan vaccinerad så det är ju bra. Hade inte varit nå roligt att stå i kö med ungarna :/

Jag är jättetrött idag och pluggandet går väldigt segt. Hann iaf klart med historia-uppgiften igår så den är inskickad. På torsdag väntar prov i SvB, hoppas bara att man slipper biverkningar från sprutan så man inte ligger hela torsdagen. Men det skulle inte förvåna mig, nu när man verkligen inte har tid att vara hemma! Ska försöka plugga lite matematik nu en stund, sedan kanske man skulle lägga sig och vila. Hade en massa mardrömmar inatt så det är väl därför man är seg... Usch det var inge roligt alls. Samma mardrömmar som när jag var liten; eldsvådor. Finns inget jag är så rädd för som det, om man bortser från min emetofobi då så klart.

Aja, här har jag inte tid att sitta.
jonna

1 kommentar:

  1. haha nej jag vet inte vad du syftade på :)
    Ja, barnen går alltid först! Helt klart!

    Vi vaccinerade Alva idag men vi stora har inte fått börja med det ännu

    SvaraRadera

Kommentarer