söndag 22 november 2009

Morgonmys

Nu börjar vi så smått att vakna till liv här hemma. Kevin ligger i soffan och tittar på Shrek :) Mammas gullponk. Igår märkte jag något nytt med honom.. Han kan sjunga "Bä bä vita lamm". Vilket är något helt nytt för han har inte velat sjunga med förr när man försökt, utan bara gjort rörelserna till sångerna. Men det hör säkert ihop med att talet äntligen har börjat slätta för honom ordentligt. Han pratar i hela meningar och kan göra sig förstådd med det mesta numera. Det är skönt. Ett tag var man orolig att det bara skulle bli; "mamma" "pappa" osv. Men sen kom allt på en gång. Varje dag säger han ett nytt ord som jag inte visste att han kunde :)

Idag ska Anders ta med ungarna till badhuset på förmiddagen medan jag får stanna hemma och plugga i lugn och ro. Skönt! Även hela morgondagen ska jag spendera hemma med att plugga. Jag måste! Har SvB-prov nästa vecka + att ännu en stor uppgift ska in på Historian. Ska även försöka skriva prov 3 i EngB på torsdag och sedan skriva prov4 i MaB nästa måndag. Så fullt upp är det, hehe. Men jag bara måste fixa det, så enkelt är det.

Nu ska jag gå och plocka fram frukost, koka ägg och fixa kaffe till min slökorv i sängen.

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer