måndag 9 november 2009

Sömntuta

Kevin sov hela långa natten i sängen utan att kliva upp. Underbart! När vi har försökt tidigare att få honom att sova utan sidan på spjälsängen har det inte alls gått någe bra. Jag fick t.om gå in och väcka honom imorse :) Lillskrutten min.

Jag har ätit frukost, slängt in första tvätten i tvättmaskinen och har även läst i historiaboken. Har ca ½-1 A4a kvar att skriva på uppgiften, sedan är jag KLAR! Gu' vad skönt. Resten av dagen tänkte jag räkna matematik och plugga engelska. Imorgon efter historialektionen blir det att jobba med sv-uppgiften jag ska lämna in på onsdag.

Imorgon kommer bli en lång dag. Anders ska ut på långkörning så han vet inte alls när han kommer hem.. så jag blir nog själv med ungarna hela eftermiddagen. Men det ska gå bra :) Bara det inte är hormoner i utlopp så är det inga problem.

Jag gjorde en rolig grej i förra veckan som jag glömt bort att visa kom jag på.




En skål av en gammal LP-skiva. Så otroligt enkelt att göra!
Det enda du behöver är en ugn, LP-skiva och en kaffekopp.

Så här gör du:
Värm ugnen till 100 grader och lägg LP-skivan över
en upp- och nedvänd kaffekopp.
Låt den stå i ugnen i ca 30 sekunder innan du tar ut den
och börjar forma den som du vill ha den.
Den stelnar ganska fort så du får kanske köra den
i ugnen flera gånger innan du är nöjd med resultatet.

Lycka till!

Projektet:
Det var så härligt med en morgonpromenad idag. Luften var kall och frisk, solen var på uppgång och Kevin var på toppenhumör i vagnen :) Underbar start på dagen!

Nu ska jag springa ner i tvättstugan, sedan blir det att skriva klart den där uppgiften någon gång!!

jonna

2 kommentarer:

  1. Gud va smart! Och snyggt blev det också! Synd att man inte har några LPn hemma

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken grym idé. Nu ska jag bara jaga tag på en LP-skiva så jag kan överraska min (f.d. DJ)-pojkvän med en sån skål tills han kommer hem från turnén. Perfekt att ha under hans DJ-tavla! Tack för tipset och grattis till att bli egen företagare. Om det blir en heminredningsbutik med så originella idéer som du har så blir det en succé! :)

    SvaraRadera

Kommentarer