tisdag 3 november 2009

Tjipp!

Dagen har varit lång.. inget ovanligt med det. Alla dagar känns långa nuförtiden eftersom det är så mycket som ska göras.

Jag har hunnit med lite grann på skolfronten iaf och idag avslutade jag äntligen min klassiker "Thérèse Raquin" av Émile Zola. Det krävdes ett varmt bad för att jag skulle orka mig igenom de sista kapitlen. Det här är den absolut äckligaste, mest svårlästa, jobbigaste och mest psykiskt påfrestande boken jag någonsin läst. Det märks verkligen att detta är en bok som ingår i kategorin naturalismen, utan tvekan! Den är så detaljrik och grotesk att jag imorse inte kunde äta frukost och läsa boken samtidigt.

Nu väntar sängen. Underbart! Somna kommer jag göra med ett leende på läpparna för våran nya hyresvärd var nämligen här och lovade oss att vi skulle få lägga in ett nytt golv i hallen på hans bekostnad :) (hoppar och skuttar). Wiihooo! Nu gäller det bara att hitta ett snyggt golv som passar bra ihop med resten av hallen. Men en hint; det lutar mot ett mycket mycket mörkt golv :) Toppen!!

På tal om hallen så kanske det kommer upp en eller två bilder imorgon om jag hinner.

Projektet:
Jag vill sååå gärna att det ska vara enkelt, men det är det inte. Imorse var tanken att jag skulle gå ner med Kevin trots att jag ska åka bil med Anders till skolan. Jag låg kvar i sängen tills Anders klocka ringde (30 minuter efter min). Helt slut var jag men det är min sambos fel som skulle "bråka" med mig igår innan vi somnade. (jag syftar inte på sex på er snuskhumrar som tror de) haha :-P

go'natt
jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer