söndag 29 november 2009

Jag har förändrats..

... den senaste tiden.

Efter mitt förhållande med Christer bestämde jag mig för att (se ovan) "aldrig nöja mig"! Jag skulle aldrig t.ex. vara tillsammans med någon om det inte kändes bra till hundra procent, jag skulle inte umgås med människor i min närhet om jag verkligen inte vill ha dem som vänner osv. Jag har alltid nöjt mig i mitt liv, tills efter att jag separerade med Christer. Då vände det, då gjorde jag nya val i livet grundade på helt andra saker än tidigare. Nu för tiden sätter jag alltid Kevin i första hand och jag gör inget om det inte känns riktigt riktigt bra för mig.

Jag hade en jobbig dag igår och det tog mina krafter. Jag somnade utmattat igår kväll och sov jättedåligt i natt vilket medförde att jag hade en jobbig förmiddag idag. Jag är fortfarande inte hundra inom mig, det är så många tankar och grejer som far runt i mitt huvud. Det händer alldeles för mycket i mitt liv just nu.

Ibland undrar jag hur det skulle vara om mitt liv såg annorlunda ut. Vad skulle jag göra idag om jag inte hade Kevin? Skulle jag fortfarande leva med mitt illamående? Var skulle jag ha bott? Vem skulle jag ha levt tillsammans med? Hade jag varit själv? Ja det finns ju egentligen ingen anledning att fundera över det. Men igår när jag pratade med min vän kom vi in på; "Tänk om...". Ibland är det en rolig sak att leka med tanken. Vi kom iaf fram till att det var bra som det var nu och att vi ska vara glada över det vi har, eller inte har osv.

Nu ska jag ta på vovven reflexväster och ta en promenad. Jag behöver komma ut i kylan en stund. Alldeles för många tankar just nu.


jag är så glad att jag har min Anders som jag
ska bli gammal tillsammans med :)

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer