lördag 7 november 2009

Ny karriär?

Jag borde kanske satsa på att bli möbelmonterare?
Igår eftermiddag fick vi meddelande från våra kära grannar Mickan och Andreas som ville att vi skulle komma över på fika på kvällen. Så fick det bli. Väl där så var det ett bombnedslag i deras sovrum eftersom de höll på att bygga ihop en nyinköpt garderob från Jysk. Självklart hoppade jag in som arbetsledare på en gång (älskar sånt där) och snart så var den ihopbyggd :) Men jag måste säga att jag föredrar möbler från Ikea då deras saker passar ihop mycket bättre än vad Jysk's saker gör. Sedan fick vi iaf lite fika och jag fick prata lite strunt med Mickan. Det är såå skönt att du flyttat tillbaka vännen, jag har saknat dig!!

Kevin har sovit oroligt i natt och vaknat ett par gånger. Vet inte riktigt vad det har varit med honom men han är glad och pigg nu så det var väl bara lite mardrömmar eller något.
Varannan vecka är Kevin en ängel och den andra får han ett jävla humör... det är veckorna som Jennifer är här. Då ska det skrikas, busas (mycket mer än vanligt) och då går det absolut inte att lyssna på mamma eller pappa. Jag vet varför det blivit så här.. Han har märkt att det pjoltas med Jennifer (av Anders) och då tror han att han får bete sig som han vill. Men det ska vi nog få ordning på så småningom. För är det något jag inte tycker om så är det pjolt.


Jag anser att ett barn ska lära sig att lyssna på föräldrarna och inte ifrågasätta alla deras beslut (beroende på vad det gäller så klart).
Som ett exempel så har vi haft många diskussioner här hemma ang. maten. Jennifer är väldigt petig i maten (precis som mig när jag var liten). Men jag tycker att man som barn får lära sig att äta det som ställs fram och duger det inte så får man vara utan. Så är jag uppväxt, min mamma gjorde ingen annan mat till mig bara för att jag inte tyckte om. Var man hungrig så åt man. Anders tycker att varannan vecka (då Jennifer är här) ska vi laga mat som hon tycker om. Jag tycker precis tvärtom. Om hon alltid får mat hon tycker om får hon aldrig lära sig att äta något annat. Ja vi har ännu inte kommit fram till någon gemensam lösning men det blir nog bra tillsist. Det är inte alltid lätt alla gånger när två familjer går ihop till en, alla får lära sig att kompromissa mer eller mindre. Jag saknar vissa saker med att bo själv med Kevin, men inget slår att ha en familj. Jag älskar min familj, de är mitt allt.

Så nu släpper vi det.
Idag ska vi åka och storhandla i Birsta. Samtidigt ska vi ta oss en titt på nytt golv till hallen :) Jippi! Sen ska jag försöka hinna med att fota hallen lite så ni får se resultatet. Det är ju inte 100% klart men man kan se slutet på tunneln iaf ;)

Annars blir det lugnt i helgen. Jag ska plugga Historia så klart och även försöka hinna med lite engelska. Men jag måste tillåta mig själv att bara vara lite grann om man ska orka med fram till sista veckan.

Nu ska jag gå och göra mig i ordning.

ps. en uppdatering på projektet kommer nog senare idag.


jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer