måndag 30 november 2009

Snart är det jul :)

Visst är det en magisk känsla över julen? Även om den förändras med åren så stannar den kvar lite grann. För inget är så spännande som julen när man är barn men när man blir äldre är det istället mer en trevlig stund med familjen. Men efter att jag blev mamma har jag ännu en gång fått uppleva spänningen och den magiska känslan. Helt plötsligt vill man följa alla traditioner och absolut ska det bakas lussekatter, pepparkakor osv. Man gör det för barnen, för det är trots allt först och främst barnens högtid (tycker jag iaf).

Jag glömde ju lägga ut den här bilden igår när det var 1a advent, men här kommer den istället. Min lite annorlunda adventsljusstake för i år. Men jag är verkligen trött på de där smala ljusen. Blockljus är så mycket finare :)


ps. tack Anso för tipset om siffrorna

Nu ska jag strax krypa upp i soffan tillsammans med min fina sambo och Shira :) Kvällsmys.

jonna

2 kommentarer:

  1. JÄTTE FINT! vart kan man köpa siffrorna?

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket :) Siffrorna hittar du på Village. Finns i grått och vitt.

    SvaraRadera

Kommentarer