måndag 16 november 2009

Projektet



En del av mitt projekt handlar om min framtid. Att jag vill komma nånstans och inte bara "vara" som det känns som jag är just nu. Jag vill ut i arbetslivet och jag har ett hum om vad för slags arbete som skulle passa mig utmärkt.
Har därför suttit sen senaste halvtimmen och surfat runt efter utbildningar. Detta skulle vara ett steg i att vidarutbilda mig på den linjen jag redan är utbildad inom; ekonomi/administration. I våras blev jag en färdigkläckt ekonomiassistent men några sånna jobb finns det inte att få tag på, inte utan mer utbildning eller rätta kontakterna. Ja ni kan ju själva förstå att mitt kontaktnät här uppe inte är direkt brett med tanke på hur kort tid man bott här. Sedan med den höga arbetslösheten som råder är det i stort sett omöjligt att få tag på ett sådant arbete eftersom det finnt otroligt många som har längre erfarenhet än en själv.

Det känns lite trist att det inte blev något med skrivarutbildningen som jag sökte, det hade varit riktigt roligt. Antagligen var det inte meningen att jag skulle gå den, så får det väl vara då. Jag är inte den som ger mig i första taget ;-)

På tal om "ekonomi" så fick jag tillbaka mitt matematikprov idag som jag skrev nyligen. Högsta betyg :) Va tusan, matematiken går riktigt bra den här gången. Skööönt! Till våren väntar ju MaC så det kan ju vara en fördel att man får högt betyg på den här kursen ;) Ska även läsa HiB, SvC och IoLB till våren, är det tänkt iaf. Hoppas jag får plats på alla kurser. Ska lägga upp den terminen helt annorlunda jämfört med denna iaf, det kan jag lova. Hade alldeles för slappt tempo i början och det får jag lida för nu. Har knappt tid att sitta här längre, finner ingen ro.

Men nu är det kväll och skolan får vänta till imorgon. Nu ska jag umgås en stund med min fina sambo innan det är dags att krypa ner igen. Men på tal om att krypa ner. Inatt vaknade jag och Anders av att vi hade fått sällskap i sängen, nämligen en liten knärt låg där och snarkade :) Vi har ingen aning om när han kom dit. Så han sov där iaf ½ natten, vilket han aldrig gjort förr. Jag sov mindre bra kan jag säga för min kära son är inte direkt still i sömnen. En gång vaknade jag av att jag hade hans lilla gulliga fot i ansiktet. Men även om jag älskar hans små goa fötter så vill jag inte ha dem i ansiktet när jag sover :-P Vid fyra vaknade han (tror vi iaf, om han inte pratade i sömnen) och ville titta på film. Men Anders sa att vi skulle sova en stund till och då började han snarka igen :) haha. Go'ungen min.





go'natt


jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer