lördag 1 maj 2010

Härlig lördag ♥

Vilken härlig dag vi haft här hemma.
En lugn förmiddag först med lite tv-tittande, långpromenad för min del och lite funderingar över vad som skulle göras resten av dagen.
Sedan iväg till Birsta och Plantagen där det inhandlades nya blommor och växter. Vi var även och köpte födelsedagspresent till lilleman som fyller år på torsdag :) Lunch intogs på donken efter min fästmans önskningar innan vi åkte hem.
Väl hemma planterades det i krukor och blomlådor, sedan gick vi ut på gården. Jag krattade hela baksidan av huset medan killarna sparkade boll och grillade.
En sån här dag behövde vi verkligen! Det är så stressigt i vardagen just nu och ibland är det så skönt att koppla bort allt sånt och bara pyssla på här hemma.

På tal om att pyssla på här hemma har vi kommit på en jättebra grej som vi ska göra med balkongen. Fick tipset från en granne som även kunde ge oss lite gratis material till detta. Perfekt! Jag ska även få min efterlängtade bänk där ute som jag ville ha redan förra sommaren. Den kommer bli så snygg och ha lite "gammal-" och sliten-look som kommer bli asgrym ;) För övrigt är våran utemöbel, som står där nu, svartmålad och fin :) Ni ska få se bilder på den också.


Nu längtar jag till soffan. Ikväll ska vi se "The Patriot" och mysa... så efterlängtat efter denna långa vecka :)

Hoppas ni får en mysig kväll allihopa ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer