onsdag 7 juli 2010

Kreativa Jonna

Så länge jag kan minnas så har jag älskat att pyssla, snickra och skapa på olika sätt. Att få göra det hela dagarna nu för tiden (eller ja mer eller mindre iaf) är en dröm. Jag kan verkligen testa att göra precis vad som faller mig in för att se om någon är intresserad av detta. Det är skitkul!

Nu håller jag som sagt på att sy, det är något som jag inte pysslat speciellt mycket med tidigare. Man lär sig något nytt hela tiden och att vara självlärd tycker jag är det finaste med det hela. Jag tycker om att testa, göra om och lära mig genom praktiken.

Här får ni en tjuvkik på det jag håller på att sy just nu, här ser ni så klart även min nya symaskin:


Ni som hängt på ett tag här i bloggen kanske minns att jag sökte till en utbilning hösten 2008 i Uppsala. Det var en utbildning på ett år som hette; Inredningssnickerier. Det var endast 12 platser på den utbildningen så chansen var inte så stor. Jag höll tummar och tår att jag skulle komma in men hörde inget på hela sommaren så jag hoppade på utbildningen till Ekonomiassistent istället. När jag hade gått där en vecka så ringer de från den andra utbildningen och undrar varför jag inte var med på första informationsträffen... Gaah! Jag hade alltså blivit uttagen att gå inredningssnickerier. JAG av flera hundra sökandes. Men eftersom jag redan hade påbörjat den andra och den utgick från bostadsorten så sa jag nej.
Jag måste erkänna att jag ångrar mig! Tänk vilken härlig utbildning att ha :) Men men.. tur att man har en sambo som verkligen kan snickra. Han kan lära mig allt jag vill veta ang. detta. Allt har en mening.. så enkelt är det.

Nu ska jag sluta babbla och fortsätta sy istället så jag blir klar med den där idag så att jag kan visa er vad jag gjort.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer