tisdag 6 juli 2010

Tyger!


Idag blir det antagligen att stänga butiken en timme tidigare för att hinna in till stan för att inhandla tyger. Jag har nämligen slut på sånt och det kliar i mina kreativa fingrar :-P Jag vill skapa!

Igår kom jag på ännu en sak jag ska sy och tillverka här i butiken som ska vara till försäljning. Jag tror det kan bli en kul grej faktiskt och jag har märkt att folk gillar det annorlunda och unika sakerna som man tillverkar själv. Det är så klart extra roligt att folk vill ha mina saker :) Det gillas!

Nu när jag har drivit butiken i nästan en månad känns det som det är dags för en liten personlig utvärdering av detta.
Den frågan jag får först och främst ang. butiken är; "Går det bra med affärerna?"
Och svaret på den frågan är att Ja det går bra med affärerna med tanke på att jag precis öppnat. Jag hade räknat med mycket mindre än vad det varit och än så länge får jag in det jag måste få in per dag för att kunna fortsätta (i genomsnitt då vill säga, vissa dagar är det mer och vissa dagar är det mindre).

Sen måste jag säga att jag är glatt överraskad vilket positivt mottagande jag fått från kunderna. Det är majoritet av kunderna som säger att de är glada över att denna butik finns i Kvissleby. För det behövs tydligen en sån här ;) Mycket kul tycker jag! Hoppas de handlar också så att jag får vara kvar ett tag till.

Men min personliga del i detta då?
Ja det är så jäkla kul att äntligen få ha ett heltidsjobb. Jag trivs hur bra som helst, även om jag önskar att det var liiiite mer folk. Jag får vara kreativ, jobba och få respons på mitt arbete som jag lägger ner. Bäst av allt är så klart att jag får hålla på med inredning OCH att jag får åka på Formex i augusti (kan inte släppa det där, det ska bli så jäkla kul. Det är himmelriket för oss inredningsgalna).
En annan stor, underbar fördel med att driva detta företag är att jag är min egna chef. Ingen som gnäller och stressar en. Man är så mycket mer avslappnad i arbetet även om pressen är högre. Jag får själv bestämma allting och det är så jäkla underbart!

Men nu är det dags för att öppna upp dörrarna för ännu en dag i Jonnas Hörna.

Välkomna!

2 kommentarer:

  1. Jag är avis på dig som får gå på den mässan!!

    SvaraRadera
  2. Häng på då :) Jag tror jag får ta med mig en person eller nåt sånt..

    SvaraRadera

Kommentarer