onsdag 6 maj 2009

9 punkter kvar


Just nu är det 9 punkter kvar på listan över prov och inlämningsuppgifter. Det känns inte så mycket faktiskt. Det är 3 veckor kvar i skolan och då känns det inte riktigt lika stressigt som det gjort tidigare.

Idag var jag in och skrev prov 2 i RoB och det gick åt helskotta rent ut sagt. Satt där och kom på att jag hade glömt det mesta som hade med detta att göra... hjälp! Över en timme satt jag och funderade, knåpande, testade mig fram... panik! Sedan gav jag upp... det får gå som det går tänkte jag när jag gick därifrån. Jag kunde inte göra något mer åt det. Nu håller jag bara tummarna att jag får godkänt i kursen.

Nästa vecka är det 2 prov som gäller, ett i löneadministration och ett i finansiering och kalkylering. Där känns det iaf lite bättre... Det är ju iaf kurser som jag läser just nu. Kommer sakna Thorengruppen när jag är klar där, det var ingen rolig start med lärare som försvann osv. men Helena och Kris har verkligen gjort den här terminen till den bästa möjliga. Jag längtar redan till höstens studier, men då kommer det bli lite lektioner i sal, vilket jag inte ser fram emot lika mycket men det måste göras det också. Runt midsommar skulle jag få hem mitt schema.

Just nu öser regnet ner här utanför, mindre kul. Jag hoppas Anders hinner hem och hämta Kevin på förskolan så jag slipper ge mig ut i det här vädret... Äger ingen regnjacka eller något annat som är vattentätt heller för den delen.. förkyld hinner jag inte vara nu när det är sista rycket i skolan.

Men nu ska jag nog ringa gubben och höra om han tror han hinner eller inte.

fråga mig inte...

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer