onsdag 20 maj 2009

Spiral

Har gått och funderat på det här med spiral ett tag men aldrig fått tummen ur för att titta upp det.. Har hört att det kan göra väldigt ont att sätta in den så har velat ganska mycket ang. detta. Men förra veckan när jag var till mödravården för att ta cellprover så passade jag även på att fråga barnmorskan om spiral. Fick med mig lite papper hem att läsa och efter ha läst dessa så känner jag att det skulle vara värt ett försök att sätta in en kopparspiral. Funkar det inge bra så kan jag alltid plocka ut den igen.
Så onsdag nästa vecka är det tid bokad för att sätta in den. Lite nervös så där kan jag väl säga att jag är.. lite rädd att det ska göra ont. Men som tur är har jag dock ganska hög smärttröskel så det ska nog gå bra ändå. Det var sån "tur" att jag fick mens igår då eftersom man ska ha, eller precis ha haft, mens när man ska sätta in spiralen (lucky me) hehe.

Men det är inte förrän om en vecka. Tills dess är det mycket annat att tänka på. Som idag är det prov kl.10 i stan så jag ska strax plocka väskan och göra mig i ordning. Har precis kommit hem efter ha varit och lämnat Kevin på förskolan. Han verkar trivas så himla bra där, det känns toppen! Jag tycker personalen är mycket bättre än i Gimo och här är det lite mer ordning och reda. Är barnen sjuka ringer de, inte annars. I Gimo ringde de för lite snor... alla ungar är snoriga på förskolan! De var som om de var rädda att jobba med barn, ja inte alla då så klart! På Kevins avdelning så fanns det faktiskt två förskolefröknar som var väldigt trevliga och duktiga, endast en som gjorde bort sig totalt i mina ögon. Men det är struntsamma nu..

Idag kommer min kära mamma också!! Åh vad skoj det ska bli! Idag ska vi väl bara vara hemma och ta det lugnt men imorgon kväll funderade vi på att åka på bio och gå ut och käka :) Kevin kommer bli såå glad idag när han ser att mormor är här. Han lös upp riktigt ordentligt när jag sa att mormor skulle komma och hälsa på :) Gullplutten min.

Men nu har jag inte tid att sitta här längre ser jag.. tiden går.

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer