torsdag 28 maj 2009

Morgonpromenad

Jag och Kevin har hunnit med en morgonpromenad idag, det var riktigt härligt med solen som värmde oss och inte ett moln på himlen, även några lätta vindbrisar fläktade i våra ansikten :)
Promenaden gick runt dammen här hemma i Nolby, det är så fint där när man går precis intill nolbykullen och vattnet. Tog bara den korta sträckan idag eftersom jag hade barnvagnen och elljusspåret är inte det bästa men ca 2 km blev det väl totalt om man räknar med vägen dit och hem igen.

fotot som jag tog nu på morgonen :)

När vi kom hem igen så var Anders utanför och väntade på Jona. Så vi plockade fram Kevins trehjuling så han vill leka av sig lite till innan vi gick in igen. Nu ligger plutten och vilar, han är förkyld så lite trött var han allt. Jag passar på att sitta här en stund men alldeles strax ska jag kliva upp och städa undan här inne i sovrummet.

Förövrigt lär det inte bli mycket gjort idag eftersom jag har Kevin hemma och han är inne i en väldigt extrem mamma-fas. Han vill vara i min famn hela tiden helst. Det går bra om jag sitter framför tvn för då går han in och leker i sitt rum. Det är många faser han ska gå igenom innan han är färdigutvecklad och det är en bit kvar tills dess... hua!

Jag har fortfarande inte fått mina sista betyg.. väntar på helspänn. Trodde jag skulle få dem igår men tydligen inte. Spännande... Vart iaf Godkänd på FiKa-proven och det känns ju bra med tanke på hur dåligt det gått i den kursen. Målet var G så jag är väldigt nöjd.

Nu ska jag städa lite här...

jonna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer