söndag 17 maj 2009

Road trip

kevin åker rutschkana :)

Gårdagen var en höjdare! Lite trött och seg var man allt men vad är då inte bättre än en road trip? Vi startade med att åka ner till Pierre & Co, där hittade vi ett nytt regnställ till Kevin, abeco, för endast 198 kronor. Helt perfekt! Sedan åkte vi vidare ner till Glada Huddik :) Där strosade vi runt på stan någon timme innan vi åkte till Frasses och åt lunch. Kevin fick busa av sig i lekparken där sen sov han två timmar i bilen när vi åkte kustvägen hem.
Bland annat åkte vi förbi Galtström, där jag fann kyrkan som jag en dag ska gifta mig i tillsammans med min underbara sambo. Jag kände på en gång att det var rätt, aldrig har jag förälskat mig så i en kyrka! Det är en väldigt liten träkyrka med några få gamla gravstenar runt om, den ligger precis intill vattnet och är en ljusglimt i vitt. Underbar!

Galtströms kyrka :)

Trärikets vindkraftverk

Våran lååånga roadtrip som tog oss till Galtström tog oss bl.a även ner till havet och sedan förbi Trärikets vindkraftverk, den är enorm! 55 meter hög och 33 m mellan vingspetsarna. Ja ni kan tänka er själva men har någon bild jag kan visa.

När vi väl hade kommit hem så åt vi korv med bröd till middag och sedan tog vi det mest bara lugnt. Jag gjorde slingor i håret igen (fortfarande inte rätt resultat så det får bli en gång till), Kevin badade och somnade sedan utslagen i sin säng. Kvällen spenderade jag och gubben på balkongen och pratade. Mysigt i min nya hammock-stol :)

älsklingen och jag nere vid havet :)

slingor :)

Idag bär det av till Arbrå när vi alla vaknat och ätit frukost. Det ska bli riktigt kul att se hur syster och Henrik bor numera! Så nu ska jag strax försöka få liv i mina karlar.

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer