torsdag 7 maj 2009

Åh vad jag älskar paket!!

Alldeles nyss kom jag hem efter en cykeltur ner till Kvissle. Flåsigt vart det, här är det jobbigt att cykla kan jag lova. Inte en enda raksträcka, halvvägs nedförsbacke sedan uppförsbacke och självklart likadant hem igen. Pust och stön, men det känns iaf som man rört lite på sig. Tydligen har den senaste veckan gett resultat då jag ställde mig på vågen igår kväll och den stod på 58,4 kg. Yiiihoooo! Älskar att se resultat. Men då är det fortfarande ett par kilon kvar... Det kommer säkert gå ganska fort ner till 56 men där verkar det vara en riktig stoppkloss, det är den jag behöver komma förbi. Ner till 52 är målet innan jag och Anders åker till Skiathos i augusti, gärna innan dess också så klart.
Men jag har ännu inte gjort så mycket... bara försökt hållt mig till mer GI och inte druckit någon läsk. Igår kom Jane och Johnny med presenter till Kevin och självklart hade svärmor med sig sina goa bullar. Då är det svårt att låta bli, 2 stycken slank ner och dåligt samvete hade jag sen men det försvann lika fort när jag ställde mig på vågen och såg resultatet. Jag har alltså gått ner 2 kilo på ca 1½ vecka. Helt okej anser jag.

Men det var det här med paket jag skulle komma till. Åkte som sagt ner till Kvissle och hämtade ut mitt paket på Ica. I det fina paketet låg det bl.a två nya kuddar och en ny fin väska. Jag är nog lite väsk-beroende. Det är en underbar accessoar anser jag :) Denna är vit och fin, perfekt sommarväska!

Plugget går helt fenomenalt bra just nu. Nu återstår bara 7 saker på listan, en är nästan klar och jag ligger långt före i planeringen nu, vilket är perfekt. Imorgon blir det inte mycket till plugg eftersom jag ska fixa i ordning inför Kevins kalas på lördag. Så då ska jag göra tårta, dekorera i lokalen och blåsa en massa massa ballonger. Skoj!

Men nu ska jag sätta mig med hemexamination 2 i Löneadministration, den ska inte in förrän den 26 maj men när jag gjort den är jag klar med kursen.

Mitt liv är verkligen underbart.

jonna

1 kommentar:

  1. Det låter helt underbart!! =)
    *glad för din skull* <3

    SvaraRadera

Kommentarer