måndag 11 maj 2009

Inredning, åh vad glad jag blir!!

Jag älskar inredning! Allt från att sitta och fundera till att bygga och tillverka. Just nu är den största fixar-grejen balkongen. Man önskar att man hade massa massa pengar så man kunde fixa allt och lite till, men det har man ju inte tyvärr så istället får man göra vad man kan för noll och ingenting i stort sett.
Planerna just nu handlar om en platsbyggd sittbänk där ute och det har varit många idéer men nu tror jag att jag äntligen har hittat rätt: Jag ska (läs Anders) ska bygga en platsbyggd bänk med förvaring. Jag fick lite tips idag av Jona hur jag skulle lösa idéen med virket som jag verkligen vill använda mig av. Istället för att leta som en idiot efter just detta virke så ska jag "tillverka" lite själv ;) Jag hoppas på ett toppen-resultat. Nu gäller det bara att gubben min fixar virket så fixar jag det andra.
Till bänken ska det inhandlas en madrass som ska kläs in i ett tjockt, vitt tyg som ska agera sittdyna. Sedan blir det så klart lite "piff" där ute. Vill även ha en stor, hög kruka (har hittat en på Bauhaus som jag verkligen verkligen vill ha men den är dyr), blomlådor och hängamplar (hittat sådana också). Men när det inte finns pengar blir det svårt att lösa dessa saker. Det får bli när det blir helt enkelt.
Hur som haver så är bänken dock det jag mest av allt vill fixa!

Idag blir det som sagt plugga, ska alldeles strax sätta igång. Måste bara göra lite småsaker innan jag kan sätta mig med det.

Trevlig måndag!

jonna

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Tack för hjälpen! Jag ska bara skaffa mig lite tid att sitta vid Photoshop... Ha det bra!/ Johanna

    SvaraRadera
  2. hej, jag vill också bygga en platsbyggd bänk med förvaringsutrymme inuti tänkte jag, men vet inte riktigt hur jag ska göra den, vet du hur man bygger den som bäst? tacksam för svar, eriklindstrom__@hotmail.com , svara gärna med ett mail!!

    SvaraRadera

Kommentarer