måndag 4 maj 2009

Stressigt värre

Det har varit fullsprutt hela dagen och inte förrän nu känner jag att jag kan ägna ett par minuter till att uppdatera bloggen, har även prioriterat annat.

Gimo-resan är nu ett minne blott men ett roligt sådant. Det var väldigt roligt att komma hem och träffa en massa nära och kära.
Middagen med pappa och farmor på Lyktan i torsdags var jättetrevligt :)

Fredagen så åkte jag och Anders in till Uppsala för att handla en klänning till mig som jag skulle ha på mammas fest, med in till stan kom pappa och det var kul. Vi käkade på Max tillsammans med Christer och Peter när de skulle hämta Kevin, sedan tog vi en tur in på Biltema och jag träffade några av mina gamla arbetskamrater, saknar dem väldigt mycket kan jag lova.
Sedan blev det Gränby och där hittade jag tillsist två stycken klänningar, den ena var svart och den andra mönstrad. Anders var väldigt övertygande om att den mönstrade var finast men jag kunde inte välja så det fick bli båda två helt enkelt ;)

Efter stan så åkte vi ut till Barkö och solade, tvättade bilen och tog det lugnt. Det var riktigt härligt där i solen. Passade på och njöt för fulla muggar.

Lördagen var det alltså fest-dags. På dan åkte vi till Vita Villan och fixade i ordning inför kvällen, då kom även Peter dit och sa hej och vi passade på att övertala honom att komma på festen samtidigt som vi åt lite lunch på Värdshuset. Men innan vi åkte upp till Vita Villan så var vi ner på Bettans och fikade med Emelie och barnen, det var så roligt att träffa dem igen... tiden går så fort och jag saknar verkligen att plugga med Emelie. Vi bestämde oss iaf för att vi ska festa till det lite när vi tar examen :)
Sedan på kvällen var det alltså fest och fest blev det minst sagt. Det var väldigt kul att få träffa alla som man inte sett på väldigt länge. Det blev god mat, tipspromenad, "kackel" och dans. Då vi skulle upp tidigt morgonen efter så drog vi oss ganska tidigt trots allt. Kvar till längst hade Peter varit :P hehe.

Söndagen var man seg.. men man blev piggare sen när Peter (Kevins farfar) och Christer kom och lämnade Kevin :) Min älskade lilla skrutt. Vi ska nog börja kalla honom "Bulan", han slår sig jämt och ständigt, denna helg var inget undantag: en STOR bula i pannan efter att ha ramlat in i bordet hemma hos Christer. Men han mår bra iaf och det är huvudsaken.

Hemresan gick ganska bra, vi stannade till i Tönnebro där vi mötte upp syster och Henrik för en fika innan vi rullade vidare åt olika håll.
Men sen var det så otroligt skönt att komma hem. Det stämmer verkligen med; "Borta bra men hemma bäst". Det var skönt att stupa ner i sin egna säng på kvällen och jag sov skönt hela natten.

Idag har vi hunnit med Birsta (ikea m.m) och inhandlat lite smått och gott (jag och Anders fick presentkort av mamma och Lasse i födelsedagspresent). Sedan storhandlade vi för hela veckan, så skönt att få det gjort. Jag har även pluggat och fixat med en massa papper.

Imorgon är det plugg, tvättstuga och långpromenad som gäller. Hoppas det blir fint väder imorgon igen. Så härligt med sol, man blir så mycket piggare. Hann dock bränna mig på axlarna i helgen... man måste vara försiktig!

Nu kommer lite bilder från festen:

jag, mamma och Jessica :)


tipspromenad

hela partygänget samlat


och så en bild på kvällens huvudperson;
min älskade mamma med vinflaskan som hon kan behöva om hon hamnar på en öde ö ;)

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer