söndag 24 maj 2009

Arbete och funderingar

Gårdagens arbetspass gick ganska bra, mådde illa när jag satt i kassan de första 2½ timmarna men sedan gick det bättre. När jag slutat kom Anders och Kevin och hämtade mig, så åkte vi till Coop och handlade innan vi åkte hem. Väl hemma, efter middagen, plockade vi fram modellflygplanet och flög en stund. Ungarna tycker det är ruskigt roligt :)

Idag är det arbete från 10-17.10 sedan åker vi direkt till svärmor för att gratta henne som fyller 64 år idag :)

Sedan är det vardag igen, sista veckan "ledigt" innan sommarjobbet startar. Men nå ledig kommer jag nog inte direkt att vara, fortfarande 3 uppgifter kvar att göra i skolan; av dessa är det två hemexaminationer vilka brukar ta ganska lång tid.
Men på onsdag ska jag även ner till mvc och sätta in spiralen. Lite nervig inför det men Anders har lovat att hämta mig efteråt :)

Sedan vill jag gärna hinna med att åka till Mikaela i veckan.. vill ju se hur hon har det nuförtiden :) Skönt att träffa någon man kan prata med också. Tack för att du finns gumman!

Och sist men inte minst så vill jag även hinna med att fixa i ordning på balkongen. Tjatat om det ett tag nu men det är så mycket småpill hela tiden.. det tar tid.

På fredag nästa vecka åker Kevin till Christer och blir där till på söndag. Så lördagen är det barnfritt, då ska vi bara vara med varandra :) Fredagskvällen hörde jag att det rycktades om att vi ska till Henke och Stina för att grilla möjligtvis? Very nice!

Men nu ska jag göra mig i ordning för arbetet.

Men innan jag springer iväg till arbetet ska jag bara dela med mig av några funderingar. En väldigt smart person har sagt detta; "När människor i din närhet klankar ner på ditt liv är det bara av avundsjuka".
Jag vet ju minst 2 personer som är avundsjuka på att jag har barn, när de anser att de borde ha det.
Jag vet minst 1 person som är avundsjuk på att jag vågar flytta och lämna det säkra bakom mig för något nytt.
Jag vet minst 1 person som är avundsjuk på att jag alltid reser mig trots alla motgångar.

Visst finns det människor som jag är avundsjuk på men det är inte någon som jag klankar ner på. Jag beundrar dessa människor för det som de åstakommit. Jag hoppas att jag lyckas med det någon dag också. Men en dag i taget :)
jonna

1 kommentar:

  1. Och jag är en person som är glad att du har en så underbart söt liten pojke =)

    Det där om avundsjuka tror jag stämmer riktigt riktigt bra alltså... Sen har vi ju såna som itne kan unna andra lycka också. Men de är nästan en helt annan historia. Kram

    SvaraRadera

Kommentarer