onsdag 27 maj 2009

Miss Kreativ

Jag mår som bäst när jag får göra verklighet av någon av mina tusen idéer jag har i huvudet. Satt precis ute på balkongen med Anders och pratade om hur mycket jag älskar att fixa, dona, tillverka, designa och vara kreativ. Jag vet att jag en dag kommer att få arbeta med det på ett eller annat sätt. Det är något som jag verkligen älskar.

Dagens kreativa sak blev detta nedanför. Jag fick dock slut på svart färg så de kommer behöva ännu ett lager efter imorgon när vi ska till Birsta och shoppa lite.





Idag var det som sagt tid hos barnmorskan på mvc för insättning av spiral men det gick inge vidare. Hon fick inte dit den trots många försök och hjälp av en distriksköterska. Lite besviken blev jag allt men inte så mycket att göra. Ska dit igen direkt när min nästa mens kommer, så det blir väl om ca 3 veckor, får hoppas att det går bättre då. Det gjorde ont också, inte så jättefarligt men det kändes när hon var där och rev och drog i mig.. började blöda också. Men sånt är livet.

När jag var där hos barnmorskan så ringde de från förskolan. Kevin hade feber men klockan var ändå så mycket att det var dags att hämta honom ändå. Han var pigg och glad men hade tydligen 38,5 graders feber, han hade dock varit sig själv hela dagen så det är väl som en avslutning på förkylningen han haft de senaste dagarna. När vi hade hämtat honom åkte vi ner på apoteket för att fylla på medicinskåpet lite, behövdes kan jag lova. Sedan bestämde vi oss för Sibylla på vägen hem :/ sambons fel. Jag ska ju inte äta sånt där hade jag bestämt, men men inte så mycket att göra åt nu. Måste erkänna att jag njöt verkligen av den goda ost- och baconburgaren :) hihi.

Så imorgon blir plutten hemma med mig hela dagen och när Anders kommit hem ska vi åka till Birsta. Jennifer var mammig idag så hon ska åka till Linda redan imorgon istället för på fredag. Fredagmorgon åker vi iväg väldigt tidigt, ska vara i Tönnebro redan kl.9 för att lämna Kevin till Christer. Men sedan har jag hela eftermiddagen på mig att pula på här hemma (massa idéer som vanligt).

Nu ska jag gå och göra mig i ordning för sängen och krypa ner där tillsammans med min snygga sambo. Jag måste verkligen ligga i om jag ska platsa vid hans sida på stranden i sommar, han har ju för tusan fått världens sexigaste magrutor!! Mmm... bara min :)

har ju kanske inte sååå mycket mage kvar men jag ska faktiskt ner ett par kilo till innan jag är nöjd!


jonna

1 kommentar:

  1. Ja men du Jonna, kan inte du tipsa mig om några roliga inredningsbloggar och så? Jag börjar få dåligt med bloggar att läsa om dagarna :D
    Kram

    //Marre

    SvaraRadera

Kommentarer