måndag 13 december 2010

♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag

Min favoritfödelsedag: Mina allra bästa födelsedagar har varit när jag var barn. Då var man så otroligt förväntansfull och födelsedagen var helig! När man får egna barn så faller ens egna födelsedag lite i glömska, speciellt när ens barn fyller med bara någon veckas mellanrum.
Däremot kan jag berätta om en av mina värsta födelsedagar, det var nämligen precis innan Kevin föddes.
Jag skulle alltså fylla 21 år och bodde i Bro utanför Stockholm. Jag var höggravid och mina 35 graviditetskilon som jag lagt på mig var påfrestande. Det var varmt i slutet av april och jag tyckte lite allmänt synd om mig själv. Eftersom jag fyllde år mitt i veckan så var det ingen som firade mig på min dag (de firade mig helgen innan), inte ens min sambo! Ärligt talat så glömde han helt bort min födelsedag och kom inte på det förrän 3 dagar efteråt.. lite "lätt" besviken och hela den födelsedagen kändes allmänt skit!

Men har haft mycket bättre födelsedagar efter det som kompenserat för den ;-)

********************************************************************************

Nu är det strax dags för mig och lilleman att knalla iväg till förskolan. Idag är det Lucia-firande men inte förrän i eftermiddag. Så nu står videokameran på laddning. Han har övat så fint på alla julsånger och är jätteduktig! Stolt mamma :)

Hoppas alla får en bra start på veckan.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer