tisdag 7 december 2010

Min (trosiga) son

Min älskade son är nu ca 3½ år och har kommit in i en ordentlig trotsålder. Det ska busas, skrikas, bråkas, grinas, tjuras och jävlas hela tiden och det är fruktansvärt frustrerande kan jag lova. Det man säger till honom verkar gå in genom det enda örat och ut genom det andra. Gärna ska man jäklas med mamma extra mycket när hon är trött, arg eller stressad... eller så är det bara det att jag känner som att det är så eftersom jag är mer lättirriterad vid dessa tillfällen.
Hur som helst så är det en jobbig period som förälder när ens barn är så otroligt trotsig.
Jag försöker trösta mig själv med att denna period kommer gå över (förhoppningsvis) och att det dröjer lääänge innan nästa trotsperiod sätter igång.

Idag har han dock inte varit allt för bråkig. Efter att jag hade hämtat honom på förskolan så gick vi hem och åt middag. Sedan gick vi ut så att lilleman fick åka skidor (för första gången). Det tyckte han var väldigt roligt trots att han ramlade några gånger :) När vi började känna oss lite väl frysna så gick vi in och lilleman satte sig vid datorn och spelade "Kalle Kunskap". Väldigt bra datorspel för småpluttarna. Massa bra övningar på ett roligt sätt :)

Nu är jag väääldigt trött efter att ha hållt igång hela dagen. Imorgon ska jag upp tidigt och har en väldigt lång och stressig dag framför mig. Dock ska det bli väldigt roligt att gå till förskolan imorgon kl.14 för då är det pyssel med barnen :) Men innan dess ska jag hinna med mycket... Aja, får göra så gott jag kan helt enkelt.

Innan det är dags för sängen för ikväll ska jag krypa ner i ett varmt bad med lite härlig musik och tända ljus. Det behöver jag nu känner jag :)

Ha en trevlig kväll!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer