torsdag 16 december 2010

Trodde aldrig!


5 månader sedan man blev singel. Det har varit både 5 sköna månader och 5 jobbiga månader. Samtidigt som jag trivs att vara själv (slippa allt det där med att plocka efter andra, en stor hög med disk VARJE dag, en massa massa tvätt osv) så saknar man ibland att ha någon att somna bredvid, någon att titta på tv med, någon att komma hem till.

Senaste veckorna har den där längtan växt sig starkare och jag känner att jag saknar någon här hemma, speciellt dagar som idag när Kevin inte är hemma. Jag försöker att inte tänka på det och istället fylla dagarna med en massa måsten så jag inte känner den där saknaden allt för mycket. Men ibland går den inte att blunda för.

Många tycker att jag borde vänta med att träffa någon och där håller jag med. Jag har inte heller bråttom att träffa någon på det sättet. Det är bara jobbigt med saknaden. Men man lär sig ju att leva med det mesta faktiskt, säkert även den där saknaden förr eller senare.

Dock finns det någon där ute som fångat mitt intresse...
Men jag försöker bara ta en dag i taget så gott jag kan.

Nu ska jag krypa ner på soffan igen bredvid min go'hund som jag lånat hem från Jane :)

Godkväll på er!

1 kommentar:

  1. Härligt med kärlek! Följ ditt hjärta tycker jag :) /Martina

    SvaraRadera

Kommentarer