fredag 24 december 2010

God Jul!

Julafton har anlänt.. Äntligen kan många tycka :) Speciellt alla barnen där ute som idag bara går och väntar på att tomten ska komma och knacka på dörren. De bryr sig inte om alla förberedelser, all julmat, Kalle Anka osv. Det enda de tänker på är att de ska få alla de där julklapparna som det står deras namn på som ligger under granen. De tittar och känner på paketen för att komma underfund med vad det är som döljer sig där under julpappret med tomtar och glittriga snören. Ja vi minns väl kanske själva hur det var? :) Julen är barnens tid och jag hoppas att alla barn där ute får en mycket bra och minnesvärd jul.

När jag tittar på mitt egna barn så ser jag en glad, sprallig 3½ åring som frågar om och om igen när tomten ska komma. Det känns så gemytligt att fira jul här hos mamma. För precis 3 år sedan så lärde sig Kevin krypa i det här huset. Det var dagen före julafton, jag och min syster höll på att klä granen och så ramlade en julgranskula ner på golvet. Kevin ville så klart ha den och började krya efter den. Inga problem där inte, det var som om han inte hade gjort något annat :)

Men nu är det dags att börja göra sig i ordning. Om ett par timmar börjar folket ramla in här :) Det ska bli så härligt att fira jul nu, här, idag. En massa barn blir det och en massa trevliga människor.

God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer