onsdag 15 december 2010

Emetofobi


Jag har skrivit om detta tidigare men nu när min emetefobi drabbat mig lite extra hårt vill jag skriva av mig igen om detta.
Emetofobi är fobi för att kräkas/se andra kräkas osv. Det är inte att förknippas med rädsla för kräk eller obehag, för denna fobi är så mycket mer än just det. Emetofobi förändrar ens liv, begränsar en i vardagslivet och kan hindra en från att leva sitt liv som man vill göra i många sammanhang.

Jag vet inte hur pass allvarlig min emetofobi är förrutom att den har blivit lite lite bättre än för några år sedan. Men idag blev jag mycket påmind om att jag lider av den.

Om jag kunde skulle jag göra allt för att bli av med den. Men terapin som krävs för att ha en chans att bli fri den kostar väldigt mycket pengar. Tyvärr!

Det har varit en väldigt jobbig eftermiddag och natt. Men nu tror jag att jag kan slappna av med vetskapen om att lilleman har det bra och att jag inte behövas möta min största rädsla på samma sätt.

Nu är det dags att sova. Klockan är strax 5 på morgonen.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer