torsdag 2 december 2010

♥ Dag 9 – Min tro


Min tro: Jag är döpt, jag har lovat att leva efter guds budord, jag vill gifta mig i kyrkan en dag och jag vill ha en kristen begravning. Men betyder det att jag tror på gud i den benämning som kristna vanligtvis gör? Svar: Nej. Jag tror på nånting men inte på EN gud eller EN tro. Jag tror bara på NÅNTING större, något som inte går att ta på. Jag tror även på människor, på kärleken och på någon slags rättvisa (eller karma).

Jag vill inte bli inlagt i ett fack som innebär att jag måste göra si och så för att passa in på t.ex att vara kristen. Jag vill inte heller ha krav på mig när det kommer till min tro. Jag och alla andra människor får tro vad man vill så länge man inte skadar andra människor för det man tror på. Att religion är en av de största bakgrunderna till de krig som är och som varit är väldigt skrämmande tycker jag.

Men vad du än tror på så glöm inte att tro på dig själv först och främst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer