tisdag 18 november 2008

Farmerbeans


Tvätten klar, har även hunnit vika allt så det är avbockat på att-göra-listan. Har gjort klart 3 inlämningsuppgifter men förhoppningsvis hinner jag med de andra imorgon eftersom Kevin trots allt ska till dagis. Pratade med dem för ett tag sedan och då kom vi överrens om det. Han ska dock inte gå heldag utan jag tänkte hämta honom vid 14-tiden istället. Men det är bra om han får vara med de andra barnen och busa eftersom han blir så rastlös här hemma, speciellt när man själv inte är fullt frisk och inte orkar busa lika mycket som vanligt.

Ska skriva ett agentavtal och ett köpeavtal är det tänkt. Måste ta hjälp av Emelie, hon kan det där nu hon :-) Har även pratat med Kris, min datorlärare, och kommit överrens om att jag ska skriva proven nästa vecka istället. Om jag kan få barnvakt på måndag ska jag skriva allt på en gång så det blir gjort, skulle vara skönt att bli klar med den kursen eftersom jag har 3 andra att koncentrera mig på nu. Affärsjuridiken är väl inte direkt den softaste kursen, mycket läsa och det är jobbigt. Men en sak i taget.

Nu ligger lillen och sover och Christer ska strax åka så då blir det lugnt och skönt här hemma igen. Får passa på att städa lite för av någon anledning blir det alltid stökigt när Christer varit här. Sen ikväll ska jag, om jag orkar, sätta mig och läsa igenom några kapitel i Affärsjuridiken.
Sen ska jag så klart prata med gubben min. Av någon anledning saknar jag honom mycket mer den här gången än tidigare... Ibland kanske det blir lite jobbigt så här men som sagt är det underbart när jag väl får träffa honom istället :-) Längtar tills nästa helg, då blir det mys!

Måste börja fundera på vad jag ska satsa på till nästa sommar/höst. Ska jag jobba eller plugga? Skulle gärna vilja läsa lite mer när det gäller administration och layout för det är riktigt kul, men det är nog svårt att hitta bra kurser på det... Men sen skulle jag absolut vilja komma igång och jobba också. Men nu till våren ska jag försöka hitta en praktikplats här i närheten så man får lite praktisk erfarenhet, vilket är väldigt viktigt att ha den dagen man väl söker jobb. Vet bara inte var man kan söka... något tips? Det bör vara en ställe där jag kan få lära mig mer om ekonomi och administration, gärna båda delarna på samma ställe... hmmm... *funderar*.

Nej nu ska jag plocka fram skolböckerna.

/jonna

1 kommentar:

  1. Svar: Det var så lite så:P haha. Du får visa väggmålningen här sen ju! Kram

    SvaraRadera

Kommentarer