måndag 10 november 2008

í lívets olíka fílter

Ännu en dag har passerat... Skönt. Handledningen var väldigt seg men fick iaf skjuta på ecdl-provet tills på onsdag. Imorgon ska jag hem till Emelie och plugga, då ska vi sätta oss ner och gå igenom en inlämningsuppgift som vi tycker var lite krånglig.

Jag och Kevin har haft en myspys eftermiddag, suttit i sängen och lagt pussel :-) Man uppskattar verkligen de stunderna. Det är så härligt att vara med honom. Snart är det jul och då får jag plocka upp julgranen och göra fint här hemma. I år kommer det dock inte ligga några julklappar under granen här hemma eftersom jag och Kevin ska fira jul uppe i Sörberge hos Ylva och P.A. Sedan blir vi kvar där uppe över nyår hemma hos Anders. Riktigt mysig jul kommer det bli. Känns som man behöver det med tanke på förra årets jul som var en riktig mardröm.
(tänker tillbaka). Dagen innan julafton släpper Christer bomben om otroheten och hela det köret. Sedan drar han på julaftonskvällen ifrån mig och Kevin (hem säger han men sanningen var att han åkte till "henne"). Det var Kevins första jul och jag är tacksam att jag hade min familj där som gjorde den till något bra för honom istället för hans pappa som prioriterade annat vid den tidpunkten.
Nej jag ser verkligen fram emot den här julen, det ska bli härligt att fira jul med en massa folk och det kommer garanterat bli roligt för Kevin med en massa andra barn där också :-)

Men nu ska jag stoppa min pruttunge i säng, men först tvätta av honom. Han har ätit yoghurt med HELA ansiktet :-)

Go'kväll!

/jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer