torsdag 6 augusti 2009

Ändrade planer

mammas busunge :)

Jag är hemma i Sundsvall igen.. blev sjuk och den uteblivna energin blev bara värre.. Så igår kom Anders och hämtade mig i Gimo. Det var verkligen inte roligt att behöva avboka med alla jag hade bestämt träff med :( Jag hade sett fram emot att åka in till stan och strosa runt som förr i tiden, gå på grillfest med släkten på fredagen osv.. Men men.. ibland blir det inte som man har tänkt sig tyvärr.

Det var dock SÅ otroligt skönt att sova i våran säng inatt.. sov såå mycket skönare än på fällsängen hos mamma, mycket handlade säkert om att jag fick somna i Anders famn ;-) Min sambo är den bästa i världen, utan tvekan!

Idag är det bara sova, vila och slappa som gäller. Imorgon ska vi till vetrinären med Shira för första gången, spruta som gäller. Sedan ska jag stanna kvar i stan, shoppa kurslitteratur m.m. innan jag åker hem igen.

Snart börjar skolan igen och det är tillbaka till "vardagen" på riktigt igen. Jag ska testa att gå på spinning och se hur det känns. Kan bli lite svårt med mitt knä men ska iaf testa om det går. Vill så gärna komma igång och röra på mig. Simning blir det så klart, men det vet jag redan att jag tycker om. Sedan finns det lite andra aktiviteter nere i byn som jag kan testa på om det inte funkar med spinningen. De har bl.a bodypump och 13 andra aktiviteter varje vecka så det finns att välja på :) och köper man aktivitetskortet får du gå på alla olika aktiviteter utan att det kostar extra. Ska iaf bli skönt att komma igång och röra på sig, kanske hittar man något som man förälskar sig i.

Tanken är att jag ska leta upp en praktikplats till hösten som jag kan pyssla med under de timmar jag inte är i skolan. Vill verkligen skaffa mig praktisk-erfarenhet så man ökar chanserna till ett jobb sedan. Har en idé på praktikplats.. det skulle vara jäkligt bra faktiskt. Men annars finns det lite ställen inne i stan som jag kollat på och tänkt höra av mig till om det inte blir något med min första idé.

Nu ska jag gå ut med Shira.

jonna

4 kommentarer:

  1. Vad ska du plugga till?
    Oj, är han så stor så han får sitta framåt nu! Tiden går verkligen fort :)

    SvaraRadera
  2. Ska bara läsa lite blandade ämnen nu under hösten så får vi se vad det blir till våren :)
    Ja vi fick vända på honom eftersom han är så lång så han satt jättetajt med benen när han satt bakåt, dessutom blev han mycket lugnare och gladare över att åka bil när han fick vara med och se allt :)

    SvaraRadera
  3. Han är knappast lika lång som en fyraåring dock vilket är den rekommenderade åldern att vända på barn. http://www.ntf.se/konsument/barnibil/default31003.asp
    Läs på lite och fundera om ett lite lugnare barn är bättre än ett säkert barn. Nacken tar enormt med stryk på ett litet barn om ni krockar.

    SvaraRadera
  4. Jo det är precis vad han är. Han är 108 centimeter vilket är betydligt mycket närmare längden på en 4-åring än en 2-åring.
    Han har alltid varit stor och är i kroppen som ett äldre barn, vilket han varit enda sedan han föddes.

    Hur kommer det sig att folk aldrig vågar stå för sina åsikter utan måste vara anonyma hela tiden?

    SvaraRadera

Kommentarer