lördag 8 augusti 2009

En dröm från barndomen

Enda sedan jag var liten har jag älskat att måla, rita och skissa. Jag vet att jag ofta fick målarsaker av mina föräldrar i födelsedagspresent och julklapp, men något som jag aldrig fick och som jag alltid har velat ha här ett fältstaffli. Idag köpte jag ett... Det var inte dyrt heller (de är inte speciellt dyra om man inte ska ha någon special vill säga) och jag är mycket mycket nöjd. Nu vill jag bara sätta igång och måla men det får iaf vänta tills ikväll när Kevin somnat.
Köpte så klart också en canvasduk som jag kan måla på och lite akrylfärg.. men behöver nog inhandla mer av den sorten senare.

Har så många idéer på tavlor.. vet inte vilken jag ska börja med :/ Men det blir nog min egna tolkning av Marimekkos "Moments" för den är sååå fin. Sedan har jag ännu en som jag verkligen vill göra snaaaart, men det får möjligtvis vänta till efter hotellvistelsen. Sen börjar skolan nästa onsdag också... shit vad tiden går fort! Måste beställa kurslitteratur nu typ!

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer