måndag 18 januari 2010

Ah men hallå!


Precis kommit in från snöyran där ute. Har varit på promenad med Shira.. kallt blåste det så snart ska det bli riktigt skönt med en varm dusch :)

Japp, nu är det nya tag igen som gäller. Jag måste gå ner i vikt nu.. Minst 5 kg ska bort! Så det är "hård" diet, motion och förbud mot allt som innehåller socker eller fel slags fett. Mitt mål är att tappa de här 5 kg på 1½ månad. Det ska absolut inte vara några problem egentligen. Men jag vet var mitt hinder kommer.. vid 57 kg tar det stopp. Det gjorde det sist iaf.. trots att jag fortsatte med samma diet, motion och förbud.. där är den där berömda "toppen" som är svår att överkomma. Den här gången ska jag ta mig fan lyckas att ta mig ner till mitt mål på 55 kg.


(den här storleken kanske? Jag har mina smal-jeans på mig där. De vill jag komma i igen!!)


Så här har mitt matintag sett ut idag;
Frukost: en GI-macka med smör och tomat + ett kokt ägg. Drack vatten.
Mellanmål: några nötter på bussen på väg till skolan
Lunch: Grillad kyckling i wrap med isbergssallad, tomat och sweet chilisås. Drack vatten.
Mellanmål: lite fler nötter. Drack vatten.
Middag: Baconinlindad chorizo i ugn tillsammans med grönsaker och rotfrukter. Serverat vitlökssås. Drack ett glas juice med smak av äpple och tranbär.

Jag känner så klart att magen inte riktigt nöjer sig som det är nu så imorgon måste jag bre' på lite mer så jag slipper känna mig vrålhunrig. Det är svårt att hitta en bra balans men man får testa sig fram lite. Så här kommer morgondagens matintag se ut:
Frukost: en GI-macka med tomat, gurka, avokado och paprika. Ett glas juice.
Mellanmål: en frukt/nötter
Lunch: Samma som gårdagen (ekonomisk måste man ju vara även om man ska banta)
Mellanmål: Nötter (kanske borde fundera på att äta lite yoghurt eller liknande istället)
Middag: Köttfärsröra med champinjoner och specialsås (blandning av cremé fraiche och sweet chilisås, skita gott)

Förhoppningsvis kommer morgondagen hålla mig mage mer nöjd än vad det gjort idag. Men som sagt.. hela helgen har jag syndat ärslet av mig så inte konstigt att magen skriker idag :-P

Nu dusch, sen ska jag göra i ordning morgondagens lunch + packa väskan för imorgon står det simning på schemat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer