tisdag 26 januari 2010

Drömmar

Jag vet att den här bilden dyker upp ofta i bloggen
men det är ett av mina favoritfotografier


Jag drömde om Emma i natt. (Min bästa vän som är gravid och väntar bebis tillsammans med Rasmus). Emma och Rasmus bor i Uppsala.. långt ifrån mig :( Jag saknar dem väldigt mycket, speciellt nu när de ska ha barn.
I min dröm ringde Emma mig, det var sommar, närmare bestämt juni (deras bebis är beräknad till 17 juni), och hon nästan skrek i luren; "Nu är det dags så pallra dig hit fort som tusan!". Jag visste inte riktigt varför hon ville att jag skulle komma.. självklart vill jag finnas där i närheten när det är dags så jag får se den lilla och vara ett stöd som vän. Men hur som helst. I drömmen satte jag mig på tåget och åkte ner till Uppsala. När jag kom fram till deras lägenhet satt Rasmus lugn och harmonisk framför datorn medan Emma sprang runt som en galning och kastade grejer runt omkring sig och mumlade saker om att bebisen fick vänta med att komma för hon hade inte tvättat allt än och inte heller hade hon bäddat rent i bäddsoffan?! Ja ni vet i drömmar kan allt vara smått galet och den här drömmen var inget undantag. Rasmus, lugnet själv, ställer sig i hallen och tittar på Emma och säger; "Men Emma, jag kan fixa allt det där så kan väl du och Jonna åka till förlossningen så har jag allt klart när ni kommer hem sen". Jag blev helt tokig och började skrika på Rasmus; "Är du inte klok! Du måste följa med! Vill du inte se när din dotter (tydligen så var det en flicka i min dröm) kommer till världen?".

Sen vaknade jag. Mysko drömmar.. nu så här i efterhand när jag analyserar drömmen lite grann tror jag att jag drömde den för att jag saknar dem så mycket och det är jobbigt att inte bo i närheten när min bästa vän ska vara med om det största som händer i ens liv. Emma och Rasmus kom och hälsade på oss på BB när Kevin hade kommit till världen och jag ville kunna göra samma sak om möjligheten finns.

I love you guys!
Ni kommer bli helt underbara föräldrar.

Men nu ska jag krypa ner på soffan igen och möjligtvis äta lite glass för det gör så sablans ont i min hals.

Positivt med att vara sjuk: Jag har inte rökt på hela dagen :)

Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer