tisdag 5 januari 2010

Jag skulle...

..vilja ha ett helt år med "tänk om" hade varit istället för allt som blev. Vad hade jag gjort idag? Vem hade jag varit? Var hade jag bott? Tänk om...

Vet ni vad? Vi skapar våran egna lycka.
Jag har de senaste dagarna, trots trotsiga ungar, sömnbrist och dåliga nyheter, känt mig gladare och lyckligare än på länge. Det jag har; två underbara ungar (en egen och en bonus), en fin sambo, hälsan, ett hem och fina vänner, är det inte alla som har. Det finns alldeles för många där ute som inte har någon att vända sig till när de behöver prata, eller de som inte ens har ett tak över huvudet när kvällen kommer. Det finns fortfarande mycket jag skulle vilja ha i mitt liv men jag uppskattar det jag redan har. Jag är inte en sådan som sedan inser; "fan vad bra jag hade det". Jag vet mycket väl hur bra jag har det!

Det var väl egentligen bara det jag vill ha sagt.

Nu ska jag börja göra mig i ordning för middag hos svärföräldrarna :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer