onsdag 13 januari 2010

Censur?

Jag vet några som brukar läsa min blogg, sånna som jag vet kan ta illa vid sig beroende på vad jag skriver. Det är inte bara folk i min ålder, som är "vana" vid brutala ordval och fräcka inlägg, utan även folk som är äldre (alltså inte gamla, utan bara äldre än mig. Typ i mammas ålder osv). Ja, min mamma läser ju min blogg också för den delen (hej mamma!! *vinkar*).
Men varför jag nämner detta har att göra med vad jag skriver i bloggen. Ibland censurerar jag mig själv.. jag skriver inte alltid rakt ut det jag vill ha sagt på det sättet jag vanligtvis brukar säga det. Utan jag försöker förfina det och skriva mer... hmm... finkänsligt. Ris eller ros?

Detta är trots allt min blogg (indirekt min öppna dagbok). Här om någonstans borde jag väl ändå skriva exakt som jag känner och exakt som jag vill uttrycka mig.. eller? Men jag är uppväxt med iaf lite artighet i ryggraden. Jag är lärd att man ska ha respekt mot andra människor och inte vara otrevlig i onödan. För det är just detta jag är lite orolig för.. att folk ska ta illa vid sig och tycka att jag är otrevlig och respektlös. För det är det sista jag är, egentligen... tror jag? Jag är iaf inte medvetet respektlös mot människor (men ingen är perfekt).

Hur som helst. Jag ska nog börja släppa lite på censuren och istället skriva precis som jag känner. Kanske slänga in lite fler svordomar bara för att. Nu mera måste jag sluta svära hemma (Kevin snappar upp VARJE JÄVLA ORD). Jag svär väl inte så jävla mycket egentligen men det ploppar ju ut "fan" några gånger ur munnen och Kevin har ju råkat höra det, både från Anders och mig. Inte bra.. jag vill inte ha en unge som springer på förskolan och skriker "fan" i korridorerna. Därför är det munkavel på oss vuxna här hemma nu.

Dags att betala kurslitteratur sedan ska jag slappa resten av dagen. Imorgon börjar skolan på allvar igen. Dock saknar jag 100 poäng så jag har bokat in möte med studevägledaren imorgon för att ragga upp de där sista 100 poängen som jag behöver.

Återkommer senare idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer