onsdag 27 januari 2010

Skit!

Bloggen är dum. Hade skrivit ett inlägg och så vart det nåt galet. Ahhh!!

Hur som helst.. känner mig lite piggare idag så ska sätta igång med skolarbetet nu. Förhoppningsvis orkar jag åka till skolan imorgon, det är tanken iaf men jag har haft feber hela natten och hostar så förbaskat så vi får se hur man känner sig fram mot kvällen.

Först ut är en krönika som ska skrivas. Det tycker jag är riktigt roligt skolarbete då jag älskar att skriva. Värst är bara att även om man tror att en krönika är lätt att skriva så är det en helt förvrängd syn på det hela. Krönikor är faktiskt ett av de svåra då man ska verka lättsam och lite "slarvig" i sitt skrivsätt men det gäller att ha 100% koll så det blir rätt balans i det hela. Jag har två kategorier att välja mellan; "Nu är det vinter" eller "Ute och inne". Den första handlar så klart om hur man uppfattar vintern. Den andra handlar om sådant som är modernt idag. Jag har fortfarande inte valt vilken jag ska ta. Möjligtvis skriver jag ett utkast på båda och bestämmer mig sedan efteråt vilken jag ska ta... Hur som helst så måste jag sätta fart.

Återkommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer