onsdag 6 januari 2010

Så vad händer?

Eftersom det är den där trettondagsafton idag så är Anders ledig från skolan så idag är det fullt hus här hemma. Vi funderar lite på vad vi ska hitta på så att ungarna får en chans att göra av med all sin energi som de har ett överflöd av. Då det är -20 grader ute så är utelek uteslutet (många "ute" i den meningen haha). Istället funderar vi på att åka till simhallen. Det är en sån där lagom aktivitet som inte kräver allt för mycket energi av två föräldrar med sömnbrist. Vattenlek är mysigt :)

Senare i eftermiddag ska Anders baka tigerkaka med ungarna. Det är väl okej att de sölar i köket sa jag, bara jag får slicka skålen ;) och det skulle jag få :P hehe

Middagen nere i Kvissle igår var mycket trevlig. Min kära svärmor hade gjort världens goaste gryta och efter att jag påpekat det sisådär 20 gånger så skrev hon ner receptet åt mig :) Den var helt otroligt god kan jag lova. Den ska jag försöka mig på framöver. Mums!

Nu är det dags att göra sig i ordning och så vill Kevin att jag ska titta på honom när han gör kullerbyttor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer