fredag 26 juni 2009

Dagens projekt

Idag har jag ett projekt som ska påbörjas och slutföras (är tanken).

Jag hittade för ett litet tag sedan två stycken röda väggspotar på Tradera. Ett par i riktig retrostil från 70-talet :) Igår fick jag hem dem och idag ska alltså mitt projekt påbörjas. Röda vill jag absolut inte ha dem så tanken är att de ska bli vita.

Just nu håller min kära sambo på att plocka isär dem i delar så att de är klara för att målas. Men först ska de rengöras så klart. Ser fram emot att se det färdiga resultatet :) Målas gör de med Biltemas vita högblanka sprayfärg som är riktigt bra för sånna här ändamål.

Dags att sätta fart nu...

röda och fina?

Blev klar med min manga-tavla igår också. Riktigt roligt var det, tur att man har en till som ligger och väntar i skåpet.

fääärdig

Idag blir det att vara ute i solen och njuta så mycket som möjligt! Älskar sommaren.

jonna

2 kommentarer:

  1. Fasiken va snygg tavlan är. Har du gjort den själv?? Alltså inte tittat av eller någonting?? Hoppas allt är bra med dig och familjen. Det är ju sjukt varmt ute men skönt ha de bra kram frida

    SvaraRadera
  2. Åh I wish, hehe :) Det är en "painting by numers" som jag målat. Men ska börja måla lite egna verk med akrylfärg, det är så kul eftersom färgerna blir så starka. Hur är allt med dig då? Ja visst är det skönt med sommar? Härligt! Ta hand om dig och familjen. Kram!

    SvaraRadera

Kommentarer