torsdag 4 juni 2009

Livet är underbart!

Jag lever tillsammans med en underbar man som älskar mig, två barn som jag avgudar och jag bor på ett ställe som jag verkligen kan kalla "hemma". Livet kan inte bli så mycket bättre än vad det redan är. Självklart finns det saker som kan underlätta livet, så som mer pengar, en större bil osv... men det är ingenting som jag känner är ett måste.

En dag, kanske inte allt för långt fram i tiden, har jag ett fast arbete. Jag och Anders köper vårat drömhus, vi har två bilar på gården (om man bortser från golfen då) och en massa pengar på kontot. Men en sak i taget. Just nu strävar jag efter att få mitt slutbetyg (om jag inte får fast jobb innan dess) och njuta av att umgås med min familj :) Jag är verkligen lycklig!

Idag har vi städat upp här hemma. Verkligen tagit tag i saker och fixat och donat. Burit upp saker på vinden som bara tagit en massa onödig plats här nere i lägenheten, städat (Anders har dammsugit hela lägenheten och jag har plockat undan och diskat) och äntligen fått upp skåpen ovanför sängen (tack vare Fredrik som kom och hjälpte Anders att lyfta upp dem)!

I juli hoppas jag att det finns tid och pengar till att fixa ena klädkammaren så vi kan få undan alla handdukar, sängkläder m.m dit in och använda den andra klädkammaren till endast kläder, skor och dyligt. Jag har även fixat i ordning Shiras (ja det kommer bli Shira som namn. Anders tänker inte ge med sig denna gång och det var ju faktiskt jag som hittade namnet så varför inte :) krypin så hon har någonstans att dra sig undan när det blir för jobbigt med ungarnas bus och stoj. Jag önskar bara att dessa 5 veckor kunde gå lite snabbare...

Imorgon är det tvättstuga och mera stök här hemma som ska fixas. Vill passa på att göra så mycket som möjligt nu när man har tid. Nästa vecka är det i stort sett arbete hela veckan och även nu i helgen så hinner inte med så mycket då. På lördag ska vi även på fest, Anders bror Lars fyllde år igår så vi ska till Tunbyn då, de hämtar upp mig efter jobbet så åker vi direkt dit.

Men nu ska jag göra mig i ordning för sängen. Klockan rinner iväg.

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer